29.3.17

Jak robić zdjęcia? Ciekawe blogi o fotografii


Początki zawsze są trudne, ale jednocześnie ekscytujące. Rozpoczynając przygodę z fotografią, przeszperałam mnóstwo książek i czasopism. Oglądałam programy telewizyjne, szukałam wskazówek na fotograficznych forach internetowych, czytałam blogi fotograficzne. Nawet podstawowe zagadnienia, takie jak  ustawienia parametrów aparatu w trybie manualnym okazały się dla mnie trudne. Jak na typowego milleniansa przystało w opanowaniu podstaw fotografii i obróbki zdjęć najbardziej pomogły mi wskazówki znalezione w sieci. 




Moją niekwestionowaną faworytką w odkrywaniu tajników fotografii jest Natalia Sławek - twórczyni bloga jestrudo.pl. Natalia interesuje się fotografią od ponad 10 lat i przyznaje Doskonale wiem, jakie problemy miewają fotografowie-amatorzy, bo sama je wszystkie miałam! Tobie chcę sprawę uprościć. Jak obiecuje, tak robi! Natalia w przystępny sposób opisuje podstawowe aspekty fotografii. To od niej nauczyłam się jak korzystać z manualnego trybu w mojej lustrzance. To ona wytłumaczyła jak obrobić zdjęcie w programie graficznym, nie tylko w sławnym, ale i płatnym Photoshopie (na który nie każdy amator się zdecyduje), ale również w bezpłatnym GIMPIE czy Photoscape. Natalia dba o swoich czytelników. Każdy na przywitanie otrzymuje poradnik Podstawy fotografii, który jest obowiązkową pozycją dla każdego kto chciałby zacząć przygodę z fotografią.   


Źródło: www.jestrudo.pl



Wszystkie trudniejsze aspekty robienia zdjęć Natalia tłumaczy łopatologicznie, językiem prostym, bez zbędnego wymądrzania się i operowania fachową terminologią. I za to należą się wielkie brawa! Blog jestrudo.pl odwiedzam regularnie. Niestety jego autorka aktualnie zmienia kierunek rozwoju swojej twórczości. Blog z poradnika dla fotografów-amatorów przekształca się na blog lifestylowy. Szkoda, bo właśnie najbardziej ceniłam artykuły ściśle związane z fotografią. Równie niepocieszonych pasjonatów fotografii odsyłam na kanał na youtube.pl. Tam dalej można znaleźć wskazówki na temat fotografii. Ponadto na facebooku ciągle prężnie działa Fotograficzna Grupa Wsparcia (FGW) założona przez Natalię. Polecam!      

  


***

Jak już z jestrudo.pl opanowałam - przynajmniej teoretycznie - podstawy techniczne lustrzanki, przyszedł czas na pierwsze sesje zdjęciowe. Oglądając nagrania z backstage profesjonalnych sesji, wszystko wydaje się dosyć łatwe. W rzeczywistości początkujący fotograf może czuć się przytłoczony ilością sprzętu w studiu. Głównym problemem dla mnie jest właśnie odpowiednie ustawienie lamp i ich parametrów. W plenerze natomiast nie do końca wiem jak wykorzystać zastane w danym momencie warunki. Dodatkowym wyzwaniem jest kreatywne wykorzystanie miejsca w którym fotografujemy, odpowiednie ustawienie modelki i w końcu zrobienie najlepszych ujęć. Patryk Choiński (patrykchoinski.pl) na swoim blogu opisuje kulisy tworzonych przez siebie sesji zdjęciowych. Tłumaczy w jaki sposób wybrał i przygotował miejsce do sesji zdjęciowej, z jakiego sprzętu korzystał i na koniec w jaki sposób obrabiał zdjęcia. Słowem Patryk Choiński opisuje, co zrobił krok po kroku, żeby uzyskać końcowy efekt w postaci świetnych zdjęć. Poruszana przez niego tematyka to głównie: glamour, beauty, i fashion. 



źródło: www.patrykchoinski.pl





***


Na sam koniec polecam portal fotoblogia.pl, na którym znajdziecie ogromną dawkę wiedzy na temat fotografii, już nie tylko dla amatorów. Twórcy portalu poruszają tematy związane z aspektami technicznymi sprzętu. Przedstawiają ciekawe sesje zdjęciowe, tworzą poradniki dotyczące obróbki zdjęć, publikują wywiady z najsłynniejszymi fotografami. Każdy znajdzie coś dla siebie. Cenię fotoblogię przede wszystkim za ogrom przydatnych wskazówek i wysokiej jakości posty. Zresztą, zobaczcie sami!



źródło: www.fotoblogia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Subiektywnie o fotografii , Blogger